Experts in ergonomisch advies

Veelgestelde vragen

Op deze pagina kunt u een aantal veel gestelde vragen lezen. Mocht u niet het antwoord vinden op uw vraag, neem dan contact met ons op via info@backshop.nl of bel ons op 010 - 470 26 11. We zijn u graag van dienst.

    Over Backshop

  • Wat maakt jullie zo bijzonder in ergonomie?

    20 Jaar geleden waren was Backshop BV het eerste bedrijf in Nederland dat zich volledig richtte óp en specialiseerde ín de mens achter de computer. Inmiddels zijn er zijn veel ergonomie aanbieders bijgekomen. Wat wij voor hebben op de nieuwe internetaanbieders, is dat wij met meer dan 20 jaar ervaring achter ons hebben en weten dat alleen een ergonomisch product online aanschaffen veelal niet afdoende is bij bepaalde computergerelateerde klachten.
    Je moet het product zien, uitproberen of het wel bij je past en je door een specialist op het gebied van ergonomie laten adviseren over de werking ervan. Tel daarbij op ook nog eens een snelle levering en u kunt niets anders dan kiezen voor Backshop BV.

    Dat bedrijven als Google, diverse universiteiten, gemeentes en overheden voor ons gekozen hebben, zegt genoeg. Door de jaren heen hebben wij een klantenbestand opgebouwd van meer dan 15.000 relaties in de Benelux en vele verkoopkanalen binnen Europa. Bekijk onze referenties en lees wat wij voor hen betekenen.

  • Over Backshop

  • Bestaat Backshop al lang?

    Backshop BV is begonnen in 1995 in Schiedam en er werkt een goed opgeleid team van ergonomisch specialisten. Sinds 3 jaar zitten we in ons expertisecentrum in Rotterdam Spaanse Polder.

  • Over Backshop

  • Wat doet Backshop aan duurzaamheid?

    Wij streven er naar om bij de productie van al onze producten, mensenrechten te erkennen en respecteren, daar waar wij die zelf kunnen beïnvloeden.

  • Over Backshop

  • Hoe houden jullie je kennis op niveau?

    Wij volgen regelmatig bijscholingsbijeenkomsten van wetenschappers op ergonomisch gebied. We zijn lid van de vereniging Human Factors, de RSI patiëntenvereniging en we zijn verbonden aan diverse (inter)nationale adviesorganen.

  • Over Backshop

  • In welke landen is Backshop actief?

    We hebben verkoopvestigingen in Nederland en Duitsland. Van daaruit bedienen we de Duitse, Engelse, Ierse, Franse, Luxemburgse, Zwitserse en Oostenrijkse markt. Via diverse licentiepartners zijn we actief in China en Amerika.
    Onze eigen productielijn met ergonomische hardware en accessoires, ErgoLine, wordt in meerdere landen verkocht.

  • Over Backshop

  • Zijn er vacatures bij Backshop?

    Kijk voor eventuele vacatures op de website of stuur een open sollicitatie.

  • Over Backshop

  • Ik heb een bedrijf in ICT, ergonomie of kantoorinrichting. Kan ik ook het assortiment van Backshop opnemen en verkopen?

    We komen graag met u in contact om de mogelijkheden te bespreken. Bel ons of mail naar info@backshop.nl of vul het aanvraagformulier [link naar dealers formulier] in. Wij nemen daarna contact met u op om de mogelijkheden te bespreken.

  • Over Backshop

  • Hoe word ik Backshop reseller?

    We komen graag met u in contact om de mogelijkheden te bespreken. Bel ons of mail naar info@backshop.nl of vul het aanvraagformulier [link naar dealers formulier] in. Wij nemen daarna contact met u op om de mogelijkheden te bespreken.

  • Ergonomisch productaanbod

  • Hoe lang heb ik garantie op een aankoop?

    In de meeste gevallen staat de garantietermijn vermeld op de verpakking van het individuele product.
    Over het algemeen kunt u bij professioneel gebruik van onze ergonomische hardware producten uitgaan van een jaar. Diverse fabrikanten bieden zelfs 2 of 3 jaar garantie.
    Bij stoelen en bureaus is de garantietijd langer; soms 5, meestal 10 jaar.

  • Ergonomisch productaanbod

  • Ik ben linkshandig. Zijn er linkshandige producten die geschikt zijn voor mij?

    Natuurlijk. Bijna 15% van de mensen is linkshandig, dus hebben we ook speciale ergonomische hardware die is bedoeld voor linkshandigen, of om afwisselend links en rechts mee te werken.

  • Ergonomisch productaanbod

  • Verkoopt Backshop ook stoelen en bureaus voor flexplekken?

    Ja, wij streven ernaar om ons assortiment stoelen en bureaus zo volledig mogelijk aan te bieden, waarbij kennisoverdracht en het aanbieden van de juiste ergonomische producten gezamenlijk moeten zorgen voor een comfortabele werkplek (op het werk of thuis). We adviseren u graag persoonlijk.

  • Ergonomisch productaanbod

  • Heeft Backshop ergonomische stoelen waarbij de rugleuning met je meebeweegt?

    Zoveel mensen, zoveel wensen. Er zijn grote, lange, gezette en minder gezette mensen. Er is niet één zitoplossing. Comfortabel zitten en niet te lang achter elkaar, is ons devies. Binnen ons assortiment zijn er diverse zithoudingen mogelijk met of zonder permanente rugondersteuning. Laten we samen, of in overleg met uw behandelaar of bedrijfsarts komen tot de meest comfortabele zit- (of sta-) oplossing die past bij uw persoonlijke omstandigheden en werkzaamheden.

  • Ergonomisch productaanbod

  • Zijn er ergonomische stoelen met een extra hoge of extra lage rug?

    Ja, wij hebben diverse stoelen voor kleinere en juist langere personen in ons expertisecentrum. We adviseren u graag bij het vinden van een voor u passende oplossing.

  • Ergonomisch productaanbod

  • Tot welke hoogte kun je stoelen instellen?

    De meeste ergonomische stoelen hebben een verstelbereik van 40 tot 54 cm. Door een andere gaslift in te zetten, kan de stoel nog lager of hoger worden ingesteld.

  • Ergonomisch productaanbod

  • Kan ik ook een aangepaste stoel krijgen?

    Zeker. Bij de producten in onze webshop worden diverse opties genoemd. Als uw oplossing er niet bij staat, neem dan contact met ons op. Vaak kunnen we de juiste maatwerkoplossing wel leveren.

  • Ergonomisch productaanbod

  • Is er ook een ergonomische stoel voor erg zware mensen?

    Ja, we hebben ook een uitstekende stoel voor zwaardere mensen binnen ons aanbod ergonomische stoelen.

  • Ergonomisch productaanbod

  • Is er ook een ergonomische stoel voor extra lange mensen?

    Ja, we hebben ook een uitstekende stoel voor mensen die extra lang zijn.

  • Ergonomisch productaanbod

  • Kan er ook een opblaasbare lendensteun in de rugleuning worden ingebouwd?

    Ja, een opblaasbare lendensteun wordt standaard ingebouwd in onze RH Logic stoelen.

  • Ergonomie en gezond werken

  • Helpen ergonomische producten eigenlijk wel echt? Hebben jullie daar bewijs voor?

    Ja, gelukkig kunnen we bij de meeste producten bewijs van het ergonomisch voordeel leveren. Door middel van eigen EMG (spierspanningsonderzoek) of op een andere manier, of via extern professioneel onderzoek.
    De meeste wetenschappers zijn het er wel over eens, dat alleen een ergonomische muis of laptopstandaard kopen niet de beste remedie is voor klachten en dat dit maar een beperkt rendement geeft. Wij adviseren daarom om zoals preventief als curatief de zaken integraal aan te pakken. Lees hier meer over ergonomie
    Bij de producten waarbij wij zelf aantoonbaar bewijs kunnen leveren over de positieve invloed van het ergonomische product op de spierspanning of verbetering van de werkhouding, wordt dit vermeld op de productpagina’s onder de kop ‘Wetenschap’.

    Er zijn veel bureaustoelen te koop: duur, goedkoop, fancy design, ergonomisch en meestal ook met een NEN norm. Deze NEN- en arbonormen die veelal ingevoerd in een tijd dat de computer nog niet zo prominent aanwezig was. Alleen een NEN norm zegt dus niet alles. Een goede stoel moet aansluiten bij de gebruiker, de werkzaamheden en eventuele klachten. Dat zijn pas criteria waar wij ons druk over maken. Lees hier meer over de ideale stoel. [link naar Ergonomie > comfort]

  • Ergonomie en gezond werken

  • Kan ik ook jullie producten even uitproberen op mijn werkplek?

    Alle producten waarbij het Test&Match logo vermeld staat, kunnen vrijblijvend voor een periode van 14 dagen uitgeprobeerd worden. Lees meer hierover.

  • Ergonomie en gezond werken

  • Ik heb bij jullie een dure bureaustoel gekocht, maar heb nog steeds last van mijn rug. Wat nu?

    Neem contact met ons op. We komen graag kosteloos langs om uw situatie persoonlijk te bekijken en u te adviseren.

  • Ergonomie en gezond werken

  • Ik zou graag mijn werkplek laten onderzoeken. Kan dat?

    We komen graag persoonlijk bij u langs. Neem daarvoor contact op met een van onze specialisten. Bekijk ons aanbod aan werkplekonderzoeken en consulten.

  • Ergonomie en gezond werken

  • Ik ben onder behandeling bij een fysiotherapeut. Kan hij jullie bellen?

    De fysiotherapeut kan altijd contact opnemen met een van onze specialisten.

  • Ergonomie en gezond werken

  • Ik heb last van mijn nek. Is dat op te lossen met een goede bureaustoel?

    Meestal wel, maar een gedegen en persoonlijke werkplekinventarisatie is noodzakelijk voor een goede oplossing. Neem contact op. U bent van harte welkom in ons expertisecentrum of we komen graag bij u langs langs om te adviseren.

  • Ergonomie en gezond werken

  • Ik heb aan het einde van de dag altijd last van mijn ogen. Wat kan ik daar aan doen?

    Dat kan verschillende oorzaken hebben. Misschien staat uw monitor te ver weg of is uw beeldschermresolutie te hoog. Ook kan het komen door te droge lucht. Neem voor de zekerheid contact op uw arbocoördinator of preventiemedewerker of ga langs bij een gediplomeerde opticien of oogspecialist.

  • Ergonomie en gezond werken

  • Hoe lang kan ik achter elkaar op een ergonomische bureaustoel zitten?

    Wij adviseren om elke 30 minuten een ‘beweegmomentje’ in te bouwen, dan kunt u het het langst volhouden zonder ongemakken te ondervinden. Zorg er ook voor dat uw bureau op de juiste hoogte staat!

  • Ergonomie en gezond werken

  • Mijn zitting is veel te hard. Hebben jullie daar een oplossing voor?

    Ja, we hebben een extra zachte zitting in ons assortiment.

  • Ergonomie en gezond werken

  • Ik heb last van mijn stuit. Hebben jullie daar een oplossing voor?
    Ja, we hebben een speciale zitting met een staartbeenuitsparing in ons assortiment.
  • Onderhoud en support

  • Kan ik zelf kleine reparaties verrichten?

    Aan hardware of accessoires is dat lastig omdat er vaak iets opengemaakt moet worden en daardoor de garantie vervalt.
    Bij stoelen kunnen loszittende armleggers of kussens die met behulp van het modulaire kliksysteem bevestigd zijn, zelf gerepareerd worden. Bij twijfel adviseren we contact op te nemen met onze afdeling RMA.

  • Onderhoud en support

  • Wat moet ik doen als een product stuk gaat?

    Neem contact op met onze afdeling RMA. Onze regel is dat er, binnen de garantieperiode, binnen 5 dagen een oplossing wordt geboden. Lees hier meer over de procedure

  • Onderhoud en support

  • Met wie moet ik contact opnemen als ik een speciale vraag heb?

    U kunt contact opnemen met en van onze specialisten. We helpen u graag met ergonomisch advies en onze Test&Match faciliteiten. Bel 010 - 470 26 11, stuur een email naar info@backshop.nl of vul het contactformulier [link juiste contactformulier]op de website in.

Productadvies van Backshop

Laat meer producten zien

RSI Instructiefilmpjes

Een goede basis voor het voorkomen van RSI/KANS is een verantwoorde houding en werkgedrag. Onze korte instructiefilmpjes laten u zien hoe:

De computer Bekijk
Gebruik van de werkplek Bekijk
Het bureau Bekijk
De stoel Bekijk
Neem regelmatig (mini)pauzes Bekijk
De plaatsing van muis en toetsenbord Bekijk

Ergonomische muis - Ergonomisch toetsenbord